Máte firmu ……“v poriadku“?

Ak sa vám zdá táto téma ako samozrejmosť, vyskúšajte si spraviť prieskum vo viacerých firmách a zistili by ste, že upratovanie firiem a pracovných priestorov je očividne tabu. Majiteľ akejkoľvek firmy má vždy množstvo svojich starostí, a to, či je upratané, mu pravdepodobne nebude behať hlavou každý deň. No určite si to všimne, keď bude pracovisko zanedbané. V záujme každej firmy je, aby boli ich zamestnanci zdraví, spokojní a produktívni, čo veľmi úzko súvisí s čistotou a poriadkom na pracovisku. Nikto predsa nechce zanechať na pracovných partnerov či zákazníkov nepríjemný prvý dojem.

Zamestnanci – predovšetkým tí so sedavým zamestnaním – majú často stresujúcu prácu, ktorá je časovo náročná. Úroveň stresu sa však môže zdvojnásobiť v nečistom prostredí, a tým sa znižuje produktivita práce. To však nie je cieľom žiadneho zamestnávateľa. Upratovanie firiem by sa teda malo stať nutnosťou a samozrejmosťou. A to najmä preto, že čistá firma:

● Zanecháva dobrý prvý dojem. Čisté a upratané pracovné priestory sú dôležité nielen pre zamestnancov vo firme, ale aj pre potencionálnych klientov či pracovných partnerov. Predsa len – hlina z obuvi na koberci či šmuha na okne neurobí dobrý obraz o profesionalite spoločnosti.

● Zvyšuje kvalitu svojej produkcie. Nezáleží na tom, či pracujete s potravinami, nábytkom či ponúkate služby. Vaše kancelárske priestory o vás napovedia veľa. Čisté, upratané a pekné moderné priestory znamenajú pre spotrebiteľa kvalitu a profesionalitu. Nenechajte si pokaziť obchodnú príležitosť nepríjemným pracovným prostredím.

● Má spokojných a produktívnych zamestnancov. Keďže priemerný človek trávi v práci každý deň 8 hodín, určite môžeme povedať, že je práca pre každého druhý domov. Zamestnancov môžeme považovať za “marketingový ťah”. Človek rozpráva o svojej práci známym a ako spokojný zamestnanec bude – aj keď podvedome – propagovať firmu, pre ktorú pracuje. To isté platí naopak aj o negatívnej skúsenosti.

Comments are closed.